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Luís Casanova Sorolla. The multi-media works of Casanova Sorolla are defined through transformative processes. Two-dimensional artistic works hint at previously taken place and meticulously staged performances, which themselves find their source in traded but individually interpreted notations or mediated traditions between high and vernacular culture.

 

Transversal literally as well as in a political transferred sense; in Casanova Sorollas’ works over objects of cultural value - from folkloric to classic - complex sociocultural realities find their expression. Thereby it is the plurality of interpretability of meaning and the multilingualism of its speakers/interpreters, which bear for their complexity. Ephemerally appearing arts, such as music and dance, in diagrammatic annotations hint in traces at the complex relationships and the contingencies of concrete singularities.

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Luís Casanova Sorolla. Die multimedialen Arbeiten von Casanova Sorolla sind geprägt von transformativen Prozessen.

So verweisen zweidimensionale Kunstwerke meist auf zuvor stattgefundene und eigens inszenierte Performances, welche wiederum ihre Quelle in tradierten aber individuell interpretierten Notationen oder übertragenen Traditionen zwischen vernakularen Ausdrücken und Hochkultur finden.

 

Transversal in jeder Hinsicht, im Wörtlichen als auch im politischen übertragenen Sinne; in Casanova Sorolla’s Arbeiten finden komplexe soziokulturelle Realitäten über tradierte Kulturgüter von Folklore bis Klassik Ausdruck. Dabei ist es die Vielzahl der Interpretierbarkeit von Bedeutung und die Vielsprachigkeit ihrer Sprecher_innen/Interpret_innen, welche ihre Komplexität belegen. Ephemer erscheinende Künste wie Musik und Tanz verweisen in diagrammatischen Annotationen spurenhaft auf ihre komplexen Beziehungen und die Kontingenzen konkreter Singularitäten.

 

THE SOUND OF THE COLORS

The abstraction, the lack of a clear and recognizable figurativeness, the form of instinct, emotions and feelings

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by Robert C. Phillips & Matilde Nuzzo

 

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DISTANCE “DIS-DANCE”

Is it possible to imagine a dance without a dancer, to formulate such a word as “dance” and yet fail to analyse the distance...

 

by Andreas Spiegl

 

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TRACES OF CULTURAL TRANSFORMATIONS

An attempt at holding onto and letting go in the works of Casanova Sorolla

 

by Gabrielle Cram

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TRACES OF THE SENSES. ON THE WORKS OF CASANOVA SOROLLA

It seems quite easy to evoke a sonic form—even a vision—but under what conditions could one

speak of a visual sound?

 

by Matthias Schmidt

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Kuratiert von Lucas Gehrmann (Kunsthalle Wien)

Musik – sie kommt, erfasst uns, selbst wenn wir sie nicht wollen, ergreift uns emotional und doch stets nur temporär.

 

von Lucas Gehrmann

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